اطلاعاتی کامل در مورد نخ شوایتری ( نخ دوخت )

نخ شوایتری یا همان نخ دوخت یکی دیگر از گونه های مختلف نخ می باشد که در موارد زیادی به مصرف می رسد و جز نخ های محبوب موجود در بازار می باشد در ادامه با این نخ بیشتر آشنا خواهید شد و از امکانات خوب آن اطلاع پیدا خواهید کرد.

در ابتدا باید این مطلب را توضیح بدیم که نخ ها به صورت نرمال در کارخانجات بر روی دوکهای بزگ 32 سانتی و در وزنهای 4 تا 5 کیلوگرمی تولید می شوند و استفاده به این شکل در صنعت نساجی برای دوخت و دوز مناسب نیست به همین دلیل این نخ ها رو باید به دوکهای 23و 17 سانتی  و وزنهای 800 تا 1200 گرم تبدیل کرد که این کار را بوسیله دستگاه شوایتر انجام میدهند ودر نتیجه به محصول نهایی نخ شوایتری می گویند.

نخ شوایتری (نخ دوخت ، نخ خیاطی، نخ سردوز )

این گونه نخ که جز نخ های بسیار پر مصرف می باشد و بر روی دوک های مورد پیچش قرار می گیرد که شکل این دوک ها به صورت مخروطی می باشد تا راحت تر استفاده شود و هر کس نسبت به مورد استفاده ای که دارد آن را به همان نام می خواندنخ شوایتری با اسم های نخ سردوز ، نخ دوخت ، نخ راسته دوزی، نخ زیگزال .دوک خیاطی ، دوک پلی ستر و نخ دوخت خیاطی در بازار کشور ما شناخته شده و مورد مصرف قرار می گیرد و به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار است.

این نخ در نمرات 75 تا 450 دنیر در رنگهای متنوع قابلیت تولید دارد و به این گونه نخ ها در زمان ساخت با توجه به نیاز مصرف کننده نرم کننده ، روغن و آنتی استاتیک زده خواهد شد.

وزن بوبین های شوایتری به طور معمول در دو مدل 800 و 1200 گرمی تولید می شود.

راندمان درز پارچه های دوخته شده با نخ های بافتی در مقایسه با پارچه های دوخته شده با نخ های نخی و نزدیک به پارچه های دوخته شده با نخ های پلی استر چرخان بالاتر است.

شکل دوکهایی که ازآن استفاده می شود چون مخروطی شکل هستند در پیچش این گونه نخ سبب می شود تا زمان مصرف ، نخ به سادگی از روی بوبین باز شده و به اصطلاح نخ ریزشی نداشته باشد.

این محصول که بسیار هم ارزشمند است در کارخانه های بسیاری با بهره از جدیدترین ماشین آلات ها و با کیفیت بسیار خوبی ساخته شده و جایگزین ایده آلی جهت نخ های وارداتی ساخت کشور چین است.

برای اطلاع از نحوه ی خرید و فروش نخ شوایتری و قیمت نخ به صفحه اصلی سایت ایران پلی استر مراجعه نمایید

کاربرد نخ شوایتر
از این گونه نخ در اکثر مواقع در صنعت محبوب خیاطی و سردوزی بهره به عمل آورده می شود که مصارف بسیار خوبی هم هستند

به جرات می توان گفت یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع نخ در صنعت خیاطی و سردوزی، نخ شوایتری و همچنین انواع نخ های شوایتری رنگی می باشد. این نخ از استحکام کافی برخوردار بوده و تمامی استاندارد های لازم برای انجام امور خیاطی و سردوزی را نیز دارد. البته برای استفاده از نخ شوایتری یا انواع نخ های شوایتری رنگی در صنعت خیاطی و سردوزی باید از نمونه های باکیفیت و مرغوب این نخ استفاده کرد. نمونه های بی کیفیت و نامرغوب نخ های شوایتری از استحکام لازم برخوردار نبود و به هیچ وجه برای خیاطی و سردوزی مناسب نیستند. لازم به ذکر است که در صنعت خیاطی از نخ های شوایتری بیشتر در نمرات 150 و 300 دنیر استفاده می کنند.

در صنعت تولید اسکاچ نیز از نخ های شوایتری یا همان نخ ترویرا به خصوص نخ های ترویرا رنگی استفاده می شود. برای تولید اسکاچ از نخ ترویرا یا شوایتری با نمره 150 دنیر استفاده می شود.

تولید نخ شوایتری

نخ شوایتری یا همان نخ ترویرا (dty) دارای نام های دیگری همچون نخ دوخت، نخ استرچ و نخ سردوز نیز می باشد. تولید این گونه نخ به سه روش امکان پذیر می باشد که عبارتند از::

  • ساده
    ·       جوش ضعیف یا کومینگل
    ·       مینگل یا جوشی

به طور کلی امکان تولید نخ های شوایتری در نمرات 75 تا 600 دنیر در رنگ های متنوع وجود دارد اما در اکثر کارخانجات همواره نخ شوایتری در نمرات زیر تولید می شود ا :

  • 75 دنیر
    ·       100 دنیر
    ·       150 دنیر
    ·       300 دنیر

در میان شرکت های تولید کننده این نخ، شرکت ایران پلی استر یکی از معتبرترین و بزرگترین کارخانجات تولید نخ های شوایتری در کشور محسوب می شود. این شرکت دارای به روز ترین و پیشرفته ترین تجهیزات تولید نخ ترویرا یا شوایتری در کشور می باشد. این شرکت در حال حاضر توانایی تولید نخ ترویرا یا شوایتری در رنگ های متنوع و در نمرات مختلف را براساس نیاز مشتریان و خریداران دارد. انواع نخ های شوایتری تولید شده توسط شرکت ایران پلی استر از استاندارد های لازم برخوردار بوده و نسبت به انواع نخ های وارداتی از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

نخ شوایتری رنگی

تولید نخ های شوایتری در رنگ های بسیار متنوعی امکان پذیر است و همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین کاربرد های این نوع نخ، تولید اسکاچ می باشد. البته نخ های شوایتری رنگی دارای کاربرد های وسیع تری در صنعت خیاطی و سردوزی هستند. بسیاری از کارخانجات تولید کننده نخ ترویرا یا شوایتری رنگی توانایی تولید این نخ در رنگ سفید، مشکی و 8 رنگ اصلی را دارند. اما معدود کارخانجاتی وجود دارند که توانایی تولید نخ های شوایتری در هر رنگی را داشته باشند. دلیل این موضوع نیز این است که برای تولید نخ شوایتری رنگی به تجهیزات و ماشین آلات جدید و کاملا به روز نیاز است.

شرکت ایران پلی استر از جمله شرکت هایی است که دارای بهترین و جدیدترین ماشین آلات و دستگاه های تولید نخ شوایتری می باشد و به همین دلیل است که این شرکت توانایی تولید نخ های شوایتری در 75 رنگ مطابق با کد رنگ دوک های پلی استر را دارد. نخ شوایتری متناسب با کد رنگ اعلام شده توسط مشتریان در دوک های 800 یا 1200 گرمی تولید می شود. البته امکان تولید نخ های شوایتری رنگی در وزنهای 200 . 300 . 450 . و 600 گرم نیز هست که بصورت سفارشی انجام می شود

 

انواع نخ های شوایتری رنگی تولید شده توسط شرکت ایران پلی استر از استحکام بالایی بر خوردار بوده و برای خیاطی و سردوزی بسیار مناسب هستند.

خرید عمده نخ شوایتری

صنایع دوخت، سردوزی و خیاطی به عنوان مهم ترین و اصلی ترین مشتریان عمده این نخ ها به خصوص نوع رنگی آن در کشور شناخته می شوند. این صنایع برای خرید نخ شوایتری به صورت عمده همواره بررسی های زیادی را انجام داده و همواره به دنبال خرید نخ های شوایتری با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت بازار هستند. خرید نخ های شوایتری به صورت عمده بهتر است به صورت مستقیم از کارخانجات تولیدی به خصوص کارخانه ایران پلی استر انجام گیرد. زیرا خرید نخ ترویرا یا شوایتری به صورت مستقیم از کارخانه از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. در هنگام خرید نخ های شوایتری باید به مشخصه های کیفی و کمی بسیار توجه داشته و بررسی های لازم را انجام داد.

نمونه هایی از نخ شوایتری در بازار وجود دارد که عمدتا در تولید آنها از نخها و رنگهای بی کیفیت استفاده می شودتا بتوانند قیمت نخ شوایتری را در بازار کاهش دهند. این نخ ها از استاندارد های لازم برخوردار نبوده و کیفیت مطلوبی ندارند. خرید این نوع نخ به هیچ وجه توصیه نشده زیرا برای خیاطی و سردوزی اصلا مناسب نیستند و دوام بسیار کمی دارند. شرکت ایران پلی استر انواع نخ شوایتری را با تضمین کیفیت به مشتریان عرضه می کند و خریداران می توانند با اطمینان کافی اقدام به خرید نخ شوایتری از این شرکت نمایند.

 

قیمت نخ شوایتری
در رابطه با قیمت این نخ نیز عوامل مختلفی تاثیر گذار هستند که یکی از مهم ترین آن ها نوسانات قیمت ارز می باشد. در ماه های اخیر شاهد نوسانات شدید قیمت این نخ در بازار بوده ایم و به همین دلیل نیز لازم است خریداران قبل از سفارش نخ شوایتری ابتدا از قیمت روز آن مطلع شوند. قیمت روز نخ شوایتری را نیز باید مراجع معتبر و قابل اعتماد جویا شد. درجه کیفی نخ شوایتری و همچنین حجم خرید نیز جزء عوامل تاثیر گذار بر قیمت این نوع نخ هستند که در خرید و فروش نخ شوایتری مورد توجه قرار می گیرند.

شرکت ایران پلی استر یک مرجع معتبر و قابل اعتماد برای استعلام قیمت روز نخ شوایتری به شمار می آید و این شرکت متناسب با حجم سفارش مشتریان تخفیفات بسیار خوبی را نیز ارائه می کند. برای استعلام قیمت روز نخ شوایتری و همچنین اطلاع از تخفیفات حجمی این شرکت می توانید با کارشناسان فروش شرکت ایران پلی استر ارتباط برقرار نمایید.

برای اطلاع از نحوه ی خرید و فروش نخ شوایتری و قیمت نخ به صفحه اصلی سایت ایران پلی استر مراجعه نمایید.

فهرست